İçerik yönetim sistemi nedir?

İçerik yönetim sistemi (CMS), şirketlerin dijital içerikleri yönetmesine yardımcı olur. Tüm ekipler bu sistemleri kullanarak içerik yaratabilir, düzenleyebilir, organize edebilir ve yayınlayabilir. İçerik depolamak için merkezi bir konum olarak çalışır ve yerleşik iş akışları kullanarak iş birliğine dayalı içerik yönetimi ve yaratımına yönelik otomatik süreçler sağlar.

Rollere göre bireylere farklı ayrıcalık ve sorumluluklar sağlanır. Örneğin, yazarlar çalışmalarını gönderip kaydedebilir, ancak editörler bunları düzenleyebilir ve yayınlayabilir. Yöneticiler tüm bunları yapabilir ve kuruluştaki diğer kişilere içerik güncelleme veya düzeltme izni verebilir.

CMS, web sitelerinin ve web sitesi içeriklerinin teknik iş yükü yaratmadan yönetilmesine yardımcı olur. Böylece, proje veya trafik yöneticisi olarak zaman harcamak yerine daha iyi içerikler oluşturabilirsiniz. İçerik yönetimi için kolay ve uygun maliyetli bir çözüm sağlayan CMS, şirketlerin tam zamanlı içerik geliştirme ekibine yatırım yapmadan içeriklerini yönetmelerine ve dağıtmalarına olanak tanır.

İçerik Yönetim Sistemleri (CMS) genellikle Web İçerik Yönetimi (WCM) ile karıştırılmaktadır bunun nedeni ise aslında birbirlerine cok yakın yazılımlar olmasıdır. Bu iki yazılımı birbirinden kısaca ayrımak istersek Web İçerik Yönetimi adından da anlasıldıgı gibi bir web sitesinin içindeki bilgileri güncellemek için kullanılır, İçerik Yönetim Sistemleri ise genellikle daha kapsamlı içeriğe sahip Portallar, Alışveriş, Eğlence, Haber, E-ticaret siteleri ve bu sitelerin arkaplanında çalışan uygulamaların yönetimini sağlamaktadır.